Żegluga Pasażerska Wrocław
Loading...

Regulamin

Regulamin sprzedaży biletów oraz korzystania z rejsów na statkach Żeglugi Pasażerskiej Wrocław Sp. z o.o.

§ 1

  1. Regulamin przewozu osób statkami Żeglugi Pasażerskiej Wrocław Sp. z o.o. we Wrocławiu zwany dalej "Regulaminem" obowiązuje na przystaniach oraz statkach należących do spółki.
  2. Wszelkie stosunki prawne pomiędzy przewoźnikiem i pasażerem podlegają niniejszemu Regulaminowi oraz przepisom prawa powszechnego w zakresie w nim nieuregulowanym.

§ 2

W Regulaminie za:

  1. przewoźnika - uważa się Żeglugę Pasażerską Wrocław Sp. z o.o., ul. Myśliwska 10d 55-095 Długołęka, NIP: 896 158 29 70
  2. pasażera - uważa się osobę, która korzysta z usług przewoźnika na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie;
  3. nabywcę biletu - uważa się osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, dokonujące zakupu biletu w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby;
  4. umowę przewozu - rozumie się dokonanie osobistej, telefonicznej lub mailowej rezerwacji w kapitanatach portu / przystani lub poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej po uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu;
  5. grupę zorganizowaną - grupa pasażerów minimum 20 osób;
  6. System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej – rozumie się aplikację internetową na stronie www.bilety.statek.com.pl, na której nabywca biletu dokonuje rezerwacji i zakupu biletów na rejs statkiem przewoźnika.

§ 3
REZERWACJA I SPRZEDAŻ BILETÓW

  1. Rezerwacja i sprzedaż biletów dotyczy statków pasażerskich. Miejsca nie są numerowane. Podczas rezerwacji biletów klient wybiera trasę rejsu a zarazem jednostkę jaką dany rejs będzie obsługiwany. Duże statki posiadają pokład górny oraz dolny. Mniejsze statki posiadają tylko jeden pokład (otwarty lub zamknięty w zależności od jednostki).
  2. Dzieciom do lat 3 przysługuje bilet bezpłatny.
  3. Dzieciom powyżej 3 lat, młodzieży uczącej się, studentom do 26 roku życia przysługuje ulga zgodnie z cennikiem (po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej lub studenckiej).
  4. Posiadaczom legitymacji emeryta/rencisty oraz niepełnosprawnym o znacznym stopniu niepełnosprawności (po okazaniu orzeczenia) przysługuje bilet ulgowy zgodnie z cennikiem.
  5. Posiadaczom karty dużej rodziny (po okazaniu karty) przysługuje bilet ulgowy.
  6. W przypadku zakupu biletu ulgowego przez osobę do tego nie uprawnioną (brak dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi) konieczna będzie dopłata różnicy w cenie do biletu normalnego. W innym przypadku uiszczona kwota zostanie utracona.
  7. Dopuszczalny jest przewóz zwierząt. Zwierzę musi posiadać kaganiec oraz przebywać na smyczy. Zwierzętom, które nie spełniają wymienionych warunków lub wykazują agresję kapitan może odmówić prawa do wejścia na statek. Wyjątkiem jest statek Wratislavia, na pokład którego nie można wprowadzać zwierząt.
  8. Istnieje możliwość przewozu roweru po uprzednim zgłoszeniu w kasie pod warunkiem wolnego miejsca na statku.
  9. Dozwolony jest, za zgodą kapitana statku, przewóz wózka dziecięcego spacerowego oraz wózka inwalidzkiego.
  10. Pasażer ma obowiązek stawienia się 10 minut przed planowym rozpoczęciem podróży na odpowiedniej przystani, zgodnej z zakupionym biletem, pod rygorem utraty uiszczonej opłaty za przewóz.
  11. Nabywca biletu za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej dokonuje wyboru liczby biletów, ich rodzaju oraz terminu i trasy rejsu.
  12. Warunkiem pomyślnie przeprowadzonej transakcji zakupu biletu za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet oraz akceptacja Regulaminu przewoźnika. Przerwanie transakcji unieważnia rozpoczętą rezerwację.
  13. W chwili dokonywania rezerwacji nabywca biletu wyraża zgodę na podanie przewoźnikowi swoich danych osobowych: imienia i nazwiska / pełnej nazwy instytucji, numeru telefonu, adresu e-mail, aktualnego adresu zamieszkania / siedziby.
  14. Administratorem Danych Osobowych jest przewoźnik.
  15. Dane wprowadzone przez nabywcę biletu do Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej będą przetwarzane przez przewoźnika zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz. U. nr 101, poz. 926 z 2002 r. z późn. zm.).
  16. Wysyłając przewoźnikowi formularz rezerwacyjny nabywca biletu wyraża zgodę na przetwarzanie przez przewoźnika przekazanych danych osobowych w celach administracyjnych i statystycznych oraz w celu świadczenia przez przewoźnika usług marketingowych polegających na promowaniu usług spółki i jej partnerów.
  17. Przewoźnik przetwarza dane osobowe niezbędne do nawiązania, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego z nabywcą biletu.
  18. Jakiekolwiek inne świadczenia oferowane przez przewoźnika (np. zakupy w bufecie) będą świadczeniami odrębnymi od usługi przewozu osób i będzie za to pobierane wynagrodzenie według cen ustalonych przez dzierżawcę bufetu.
  19. Udostępnienie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu prawidłowej realizacji usługi. Nabywca biletu ma prawo wglądu do swoich danych oraz do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.

§ 4
SPRZEDAŻ BILETÓW

  1. Sprzedaż biletów jest prowadzona poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej oraz przez kasy biletowe na przystaniach przewoźnika.
  2. Klienci dokonujący zakupu biletu za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej realizują płatność za zakupiony bilet przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy Przelewy 24. Czas na opłacenie zamówienia wynosi 15 minut od momentu dokonania rezerwacji. W przypadku nie opłacenia rezerwacji w wyznaczonym czasie, zamówienie zostanie anulowane.
  3. Po dokonaniu rezerwacji w Systemie Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej nabywca biletu otrzymuje na adres mailowy podany w formularzu rezerwacyjnym informację zwrotną zawierającą nadany przez system numer rezerwacji.
  4. Nabywca biletu uiszczając opłatę za przewóz potwierdza zawarcie umowy kupna biletu.
  5. Po zaksięgowaniu należności na podany w formularzu rezerwacyjnym adres mailowy, nabywcy biletu przesyłany jest gotowy do wydrukowania bilet oraz paragon lub faktura.
  6. Wydrukowany bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o świadczenie usług przewozu oraz upoważniającym do odbycia rejsu na wybranym statku Żeglugi Pasażerskiej Wrocław.
  7. Klienci dokonujący zakupu biletu w kasach przystani przewoźnika realizują płatność za zakupiony bilet gotówką lub kartą płatniczą.

§ 5
ZWROTY

  1. Wykorzystanie przewozu powinno nastąpić w czasie pierwotnie zadeklarowanej daty podróży. Przewoźnik może wykazać dobrą wolę i wyrazić indywidualnie zgodę na
    przełożenie daty rejsu, jeśli nastąpią okoliczności, które tą zmianę tłumaczą. Może to nastąpić pod warunkiem dostępności miejsc w nowym terminie.
  2. Nabywcy biletu nie przysługuje możliwość zwrotu biletu. W indywidualnych przypadkach można wnioskować o zmianę daty rejsu.
  3. Przewoźnik jest zobowiązany zwrócić należność za niezrealizowaną część rejsu bez jakichkolwiek potrąceń w przypadkach losowych takich jak:
    1. niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wyjście statku z przystani;
    2. niski lub wysoki stan wody uniemożliwiający odbycie rejsu;
    3. awaria statku bądź urządzeń hydrotechnicznych;
    4. anulowanie rejsów spowodowane zamknięciem szlaków żeglownych;
    5. innych wypadków losowych uniemożliwiających wyjście statku z przystani.
  4. W przypadku statku Wratislavia, przy bardzo niskiej frekwencji, Przewoźnik zastrzega sobie możliwość przeniesienia rejsu na jednostki odpływające z Przystani Kardynalskiej. W przypadku różnicy w cenie, będzie ona do wykorzystania na produkty oferowane w bufecie.

§ 6
REKLAMACJE

  1. Pasażerowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w zakresie związanym z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.
  2. Reklamacje należy składać w terminie 7 dni od wykonania usługi.
  3. Reklamacje należy składać w formie pisemnej wysyłając listem poleconym na adres przewoźnika: Żegluga Pasażerska Sp. z o.o., ul. Zygmunta Wróblewskiego 1, 51-618 Wrocław lub mailowo na adres: biuro@statek.com.pl
  4. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty jej doręczenia przewoźnikowi.
  5. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: dane nabywcy biletu tj. imię i nazwisko / nazwa instytucji, adres, telefon kontaktowy, numer rezerwacji, trasę i godzinę rejsu oraz opis reklamacji.

§7
ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Odpowiedzialność przewoźnika ogranicza się wyłącznie do czasu przewozu pasażera statkiem eksploatowanym przez przewoźnika.
  2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia mające miejsce na lądzie przed wejściem oraz po zejściu pasażera ze statku.
  3. Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia / wyjścia statków do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do przystani innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej rozumianej jako niezależne od przewoźnika losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie organizowania rejsu oraz któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności.
  4. W przypadku statku Wratislavia, przy bardzo niskiej frekwencji, Przewoźnik zastrzega sobie możliwość przeniesienia rejsu na jednostki odpływające z Przystani Kardynalskiej. W przypadku różnicy w cenie, będzie ona do wykorzystania na produkty oferowane w bufecie.

§8

  1. Kontrolę dokumentów, w tym biletów przewozu osób statkiem przeprowadza załoga statku oraz upoważnieni pracownicy przystani.
  2. Kontrolę przeprowadza się podczas wejścia na pokład. Pasażer podczas podróży statkiem powinien posiadać ważny bilet, a w przypadku korzystania z ulg i zwolnień z opłat, ważny dokument poświadczający uprawnienie.
  3. W przypadku zakupu biletu ulgowego przez osobę do tego nie uprawnioną (brak dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi), zgodnie z § 3 pkt 6, konieczna będzie dopłata różnicy w cenie do biletu normalnego. W innym przypadku uiszczona kwota zostanie utracona.
  4. W razie odmowy zapłacenia należności wynikającej z ust. 3 i niemożności ustalenia tożsamości podróżnego, kontrolujący ma prawo zwrócić się do organów Policji lub innych uprawnionych organów porządkowych o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia tożsamości pasażera.

§9

  1. Pasażer po nabyciu biletu ma obowiązek zachować go do kontroli. Bilet uszkodzony lub zniszczony w stopniu nie nadającym się do kontroli w trakcie odprawy statku jest nieważny.
  2. Wejście pasażerów na statek odbywa się na podstawie okazanego biletu.
  3. Kapitan statku ma prawo odmówić wejścia pasażerów na pokład statku po czasie przewidzianym w rozkładzie odpłynięcia, jak też z przyczyn wymienionych w ustępie 8.
  4. Pasażerowie zobowiązani są bezwzględnie wykonywać polecenia załogi statku związane z bezpieczeństwem i zachowaniem porządku w czasie trwania podróży od wejścia na pokład do momentu jego opuszczenia na przystanku docelowym.
  5. Podczas podróży statkiem zabronione jest:
    1. zanieczyszczanie i zaśmiecanie statku oraz niszczenie znajdujących się na nim urządzeń,
    2. wyrzucanie odpadków za burtę,
    3. palenie tytoniu w pomieszczeniach zamkniętych i poza wyznaczonym miejscem na pokładzie otwartym,
    4. spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych,
    5. zakłócanie spokoju,
    6. przebywanie na statku poza miejscami wyznaczonymi dla pasażerów,
    7. wychylanie się przez burty i bariery statku,
    8. zachowywanie się niezgodnie z zasadami współżycia społecznego.
  6. Po dopłynięciu do przystanku końcowego danej trasy rejsu, pasażerowie zobowiązani są opuścić pokład statku.
  7. Pasażer ponosi odpowiedzialność wobec przewoźnika za wszelkie szkody wyrządzone na statku i na przystani, powstałe z jego winy, w tym związane z przewozem bagażu.
  8. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie lub osoby uciążliwe dla podróżnych pomimo opłaconego przewozu mogą być niedopuszczone do przejazdu lub usunięte ze statku na najbliższym przystanku.
  9. Zabronione jest przewożenie statkiem:
    1. materiałów łatwopalnych, wybuchowych, żrących i cuchnących,
    2. przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu ruchu i mogących spowodować uszkodzenie statku,
    3. broni z wyjątkiem osób, które pełniąc służbę publiczną zobowiązane są mieć przy sobie broń odpowiednio zabezpieczoną.
  10. Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie następstwa nieprzestrzegania zakazu, o którym mowa w ustępie poprzednim.
  11. Pasażer obowiązany jest przestrzegać porządku obowiązującego na statku oraz wykonywać wszelkie zarządzenia, stałe i doraźne, dotyczące porządku i bezpieczeństwa wydawane przez kapitana lub upoważnionych członków załogi. Pasażer może być zatrzymany w osobnym pomieszczeniu, jeżeli narusza porządek lub zagraża bezpieczeństwu statku i pasażerów.
  12. Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży statkiem.
  13. Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu osobie:
    1. która nie okazała ważnego biletu, nie figuruje w systemie rezerwacji jako pasażer,
    2. nie ukończyła 13 roku życia, jeżeli jest bez opiekuna,
    3. jeżeli jej stan zdrowia, stan psychiczny lub fizyczny budzą obawy, co do możliwości bezpiecznego przewozu,
    4. w stosunku do której jest podejrzenie, że jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.

§10

Opłaty za świadczenia dodatkowe, inne niż przewóz statkiem oraz opłaty nałożone na pasażera przez organy władzy publicznej ponosi pasażer.

§11

Przedmioty pozostawione przez Pasażera, których nie można zidentyfikować, przewoźnik przechowuje przez okres 2 miesięcy, z wyjątkiem rzeczy szybko psujących się lub ulegających zużyciu. Przewoźnik zastrzega, iż w przypadku nieodebrania znalezionej rzeczy w ciągu 2 miesięcy, rzeczy znalezione zostaną przekazane organizacji charytatywnej wybranej przez przewoźnika albo zlikwidowane. Rzeczy szybko psujące się lub ulegające zużyciu będą likwidowanie niezwłocznie.

§12

  1. Regulamin przewozów jest dostępny w kasach przystani, na statkach oraz na stronie internetowej przewoźnika.
  2. Przewoźnik zastrzega sobie prawo zmian rozkładu rejsów, danych zawartych w ofercie i cennika.
  3. Ceny usług świadczonych przez przewoźnika zawierają podatek VAT.
  4. W sprawach nie objętych Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz.827 ze zm.), ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857 ze zm.) oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw.

Prezes Zarządu
Rafał Hordejuk